Luzea Tea




 Penglihatan kabur merupakan gejala awal bagi kebanyakan masalah mata.
- Orang ramai beranggapan bahawa penglihatan kabur sebagai keletihan (ketegangan mata) dan berterusan
  “membebankan” mata mereka. 


Mereka akan benar-benar menyesal apabila kehilangan penglihatan mereka...

jom.test ...Tea Luzea Tea
Khasiat Luzea Tea (Teh Pudina dengan Lutein & Zeaxanth    

Membantu mengatasi Mata Silau

Membantu mengatasi mata berair dan kering

Menajamkan penglihatan dan pandangan

                Mengatasi penglihatan cahaya berbunga objek kabur

Mencegah glukoma

Mencegah katarak dariipada berlaku

Membantu membuang angin dalam badan

Menenangkan fikiran, otot dan saraf

Mengurangkan gejala kencing manis

Membantu sistem penghadaman


wsp 0192251096 

rm 68




πŸŽ‡ Tea LuzeaTea 
        kenapa anda perlu
        dapat kan nya 

πŸ‘‰ Ekstrak Daun Teh Hijau 

polifenol katechin dlm teh hijau
merupakan antioksidan yg kuat 
utk memusnahkan  radikal bebas
dan merencatkan pertumbuhan 
sel kanser..

menurunkan tahap kolesterol LDL 

mencegah masalah pengedaran darah
melancarkan aliran .. 

mengandungi diuretik utk menyingkirkan cecair yg berlebihan di dlm badan

 πŸ‘‰ Apa  Itu Lutein Dan Zeaxanthin?

Kerapkali dikatakan lobak merah, sayuran dan buah-buahan berwarna oren-kuning sangat baik untuk kesihatan mata.

Kenapa? Ini kerana Lutein dan Zeaxanthin merupakan pigmen semulajadi yang terdapat dalam sayur-sayuran hijau, buah-buahan, jagung dan kuning telur di mana ia memberi warna kepada bahan-bahan tersebut.

lutein yg terdapat di Bayam 
mengandungi  ip6 sejenis agen utk 
melawan barah 
mengandungi flavonoid sejenis antioksidan 
yg meneutralkan radikal bebas dlm badan dan 
mampu memerangi barah ..
journal of nutrition melaporkan bahawa pengambilan bayam dapat membantu memerangi barah ovari dan prostat 

Ia membekalkan nutrisi pada mata dengan bertindak sebagai antioksida yang menghalang daripada radikal bebas yang berbahaya.

πŸ‘‰  Vitamin C

penting utk penghasilan kolagen demi 
menguatkan tisu badan 

mempercepatkan penyembuhan luka 

membena ketahanan terhadap jangkitan

meningkatkan penyerapan kalsium 

mengandungi antioksidan utk melindungi
sel badan dan tisu daripada radikal bebas 

πŸ‘‰ Vitamin E

mengandungi antioksidan utk melindungi
sel daripada  radikal bebas 

mengekalkan kesihatan kulit , jantung ,saraf,otot dan sel darah 

mengelakkan platelet dari berkelompok 
dan melancarkan pengaliran darah 

melindungi sel daripada kerosakan Dna 

meningkatkan fungsi imun 

 πŸ‘‰ Nano Sweet

adalah cairan pemanis berteknologi nano yang pertama dihasilkan di dunia. Ianya diambil sebagai pemanis pengganti kepada gula untuk segala jenis minuman dan makanan. Jika diambil secara konsisten membantu untuk menstabilkan kandungan gula dalam darah sehingga tahap normal. Sangat sesuai bagi pesakit diabetes, tekanan darah tinggi, obesiti, jantung dan masalah buah pinggang.

sesuai untuk pengguna yang mempunyai masalah kronik diabetis, obesiti, hypertensi, masalah jantung dan buah pinggang dan boleh mencegah serta mengurangkan oxidative stress yang berkaitan dengan diabetis.
Boleh mengawal tahap gula dalam darah ke paras normal.

πŸ‘‰ Ekstrak  Daun Pudina 

sumber vitamin A,B,C serat zat besi 
magnesium dan kalsium 

membantu mengurangi simtom asma
batuk dan selsema 

membantu mengurangkan kekejangan 
saluran penghadaman dan melegakan usus 

membantu melegakan kembung perut 
senak dan loya 

πŸ‘‰ Ekstrak madu kelulut 

Madu kelulut sememangnya mempunyai banyak khasiat. Disebabkan lebah kelulut lebih kecil berbanding lebah biasa, mereka mampu menghisap madu daripada bunga sehingga ruang paling dalam. Hasilnya, madu yang dihisap mengandungi lebih banyak vitamin dan mineral tertentu

Antara bahan penting dalam madu ini yang dihasilkan kelulut ialah propolis. Propolis dihasilkan oleh lebah melalui campuran air liurnya dengan bahan makanannya seperti:

debunga
kulit kayu
pucuk-pucuk pokok
bunga

Anak-anak lebah kelulut dan kokun sangat sensitif terhadap serangan virus, kulat dan serangga perosak. Untuk memastikan sarang sentiasa bersih, steril dan dalam persekitaran yang terkawal, lebah kelulut menghasilkan propolis yang berfungsi sebagai antikulat, antivirus dan antibakteria.

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut, berikut merupakan antara 5 khasiat madu kelulut untuk kesihatan:

1) Anti Mikrob
Kelulut mengeluarkan propolis yang mengandungi antibiotik semula jadi dan anti bakteria. Hal ini boleh dilihat pada keadaan sarang kelulut yang tidak diserang oleh mikroorganisma seperti bakteria dan kulat. Kelulut menggunakan resin daripada pokok dan memprosesnya dalam sistem tubuh mereka bagi menghasilkan madu untuk mencegah pembiakan mikrob.

Perkara ini disokong oleh perbincangan dalam kertas kajian Saiful Yazan et al. (2016) yang menyenaraikan antara fungsi madu kelulut adalah untuk bertindak sebagai agen anti bakteria dan melegakan simptom akibat jangkitan kuman seperti batuk dan demam.

2) Masalah Pencernaan

Madu kelulut mengandungi vitamin, mineral, asid amino dan enzim yang penting untuk proses pencernaan. Malah, madu kelulut juga mengandungi anti bakteria yang dapat mencegah pertumbuhan bakteria dalam salur pencernaan.

Untuk memberi sifat kelegaan kepada sistem pencernaan ini, Lestari dan rakan-rakan (2019) mengesyorkan pengambilan madu kelulut maksimum 20 g atau satu sudu kecil sehari, selain dapat menurunkan indeks glisemik yang berkaitan dengan kawalan gula dalam darah.

3) Anti Oksidan dan Anti Kanser

Umumnya, khasiat propolis merangkumi kesemua 16 jenis asid amino, glukosa, vitamin A,B,C,D dan E, bioflavonoid dan pelbagai lagi sebatian kimia yang lain.

Bioflavonoid adalah sangat baik untuk kelancaran dan baik pulih sistem tubuh manusia dan ternakan.

Asid fenolik dan derivatif pula merupakan bahan antioksidan yang terkandung dalam madu kelulut dan kandungannya lebih tinggi berbanding madu tempatan atau madu import, mempunyai pelbagai kegunaan.

Selain itu, asid p-koumarik dipercayai boleh mengurangkan risiko barah perut dengan mengurangkan pembentukan bahan nitrosamine (karsinogen). Asid fenilpropionik iaitu sejenis bahan utama madu kelulut pula dilaporkan mungkin boleh mengurangkan enzim cyclooxygenase-2 (COX-2), sejenis enzim terbentuk semasa perkembangan barah usus besar.

4) Menurunkan Kandungan Gula Dalam Darah

Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) juga telah merekodkan bahawa madu mempunyai khasiat dari segi perubatan. Kajian makmal telah dilakukan ke atas tikus yang telah disuntik dengan diabetes menunjukkan madu berupaya menurunkan glukosa dalam darah. Selain itu, pengambilan madu kelulut ini didapati tidak akan menyebabkan kerosakan fungsi ginjal dan hati (tidak bersifat toksik), serta dapat mengurangkan tekanan oksidatif.

Namun begitu, kajian-kajian ini hanya diuji kepada tikus sahaja. Oleh sebab itu, perlu lebih banyak kajian yang dijalankan kepada manusia untuk membuktikan bahasa madu kelulut dapat menurunkan paras gula dalam darah, seterusnya merawat penyakit kencing manis.

Kajian Rashid dan rakan-rakan pada tahun 2019 tidak menjumpai kaitan yang signifikan antara pengambil madu kelulut dengan pengurangan kadar gula dalam darah pesakit kencing manis. Mereka menyatakan bahawa kajian mereka terhad disebabkan tempoh pemantauan yang tidak mencukupi (30 hari) untuk melihat trend keseluruhan kesan madu kelulut ke atas kawalan gula dalam darah.

Walau bagaimanapun, mereka melaporkan pesakit kencing manis yang mengambil kelulut sebanyak 30 gram sehari selama 30 hari ini merekodkan penurunan berat badan yang agak ketara. Madu kelulut memberi sensasi rasa kekenyangan yang mengurangkan pengambilan lebih makanan.

5) Menyembuhkan Luka

Oleh sebab madu ialah bahan semulajadi, sanitasi pada bahagian luka dapat dikekalkan, sehingga menghasilkan kesan penyahbauan yang baik untuk luka.

Selain itu, madu kelulut menjalankan aktiviti angiogenik, iaitu mekanisme penyembuhan luka, dan juga mendorong pembentukan tisu granulasi serta penghasilan sel baru pada luka.

Beberapa kajian juga telah menunjukkan aktiviti biologi madu kelulut yang menarik seperti antinociceptive (kelegaan rasa sakit), imunomodulator (rangsangan sistem imun pertahanan tubuh) dan aktiviti nematicidal (membunuh cacing) bagi tujuan penyembuhan luka dengan lebih cepat

kandungan 
Ekstrak teh hijau 
lutein n zeaxanthin
vitamin C
vitamin E
Nano Sweet
Ekstrak madu kelulut
Ekstrak Pudina

jom dapat kan 
wsp 0192251096



Ulasan

Catatan Popular